Γιώργος Δεδούσης: «Κάθε τραγούδι όταν φεύγει από τον δημιουργό του, αποκτά το νόημα που του δίνει ο ακροατής» - Artistic Town

ΝΕΑ

Post Top Ad

www.artisticTown.gr

Γιώργος Δεδούσης: «Κάθε τραγούδι όταν φεύγει από τον δημιουργό του, αποκτά το νόημα που του δίνει ο ακροατής»



           Λίγα λόγια για τον Γιώργο Δεδούση           

Ο Γιώργος Δεδούσης σπούδασε πιάνο, ανώτερα θεωρητικά και σύγχρονο τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο, ενώ είναι απόφοιτος του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο City University London. Επίσης, έχει συνθέσει μουσική για θεατρικές παραστάσεις και διδάσκει ανώτερα θεωρητικά.

Follow Γιώργος Δεδούσης
YouTube: YouTube κανάλι 
Facebook: Facebook page
Instagram: Instagram page

Πότε και πως προέκυψε η μουσική στη ζωή σου;
Οι γονείς μου είχαν μία πολύ μεγάλη συλλογή από δίσκους στο σπίτι. Οπότε, από μικρός βρήκα έτοιμο υλικό προς ακρόαση από διάφορα είδη μουσικής, τραγούδια, ελληνικά και ξενόγλωσσα, αλλά και ορχηστρικά κομμάτια. Η μουσική εκπαίδευση ήρθε, με το που ξεκίνησα το σχολείο. Λίγο μελόντικα στην αρχή και μετά πιάνο. Και εκεί κόλλησα. Αργότερα έπιασα την κιθάρα, άρχισα να τραγουδώ και να συνθέτω.

Το νέο σου τραγούδι με τίτλο «Τα αεροπλάνα που φεύγουν» έχει κυκλοφορήσει εδώ και 5 μήνες. Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για αυτό το τραγούδι;
Κάθε τραγούδι όταν φεύγει από τον δημιουργό του, αποκτά το νόημα που του δίνει ο ακροατής. Ο καθένας λοιπόν μπορεί να του δώσει διαφορετική σημασία και να επικεντρωθεί σε διαφορετικές λέξεις και εικόνες. Για εμένα στιχουργικά έχει να κάνει με τα βάρη, που κουβαλάμε στους ώμους μας και τα μεταφέρουμε από ταξίδι σε ταξίδι, όχι απαραίτητα σε μέρη, αλλά και σε καταστάσεις και ανθρώπους. Δεν είναι όμως πιο όμορφο όταν ταξιδεύεις καθαρός, με ελαφριά βαλίτσα, μονάχα με τα απαραίτητα; Όχι επειδή το ταξίδι είναι μέσο για να ξεφύγεις - από ποιον άλλωστε; - αλλά γιατί από μόνο του έχει σημασία; Η Ακριβή Κόλλια που σκηνοθέτησε το βίντεο του τραγουδιού, μαζί με τους συνεργάτες μας Λουκία Νταμάνη (Lux Ld) στη διεύθυνση φωτογραφίας, Ευγενία Κουσμίνα στη δεύτερη κάμερα, στη σκηνογραφία και στην ενδυματολογία, Κωνσταντίνα Πηλιχού στο script και Βαγγέλη Μπαλάκα στο μακιγιάζ, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στο να αποδοθεί αυτή η ατμόσφαιρα. Από την άλλη, τόσο οι μουσικοί Αχιλλέας Στέλιος στις ηλεκτρικές κιθάρες, Κωνσταντίνος Κοντονίκας στο ηλεκτρικό μπάσο, Στέλιος Πασχάλης στα τύμπανα και Μάριος Γληγόρης στον προγραμματισμό MIDI, όσο και οι συνεργάτες μου στο στούντιο Γιώργος Μπουσούνης και Γιώργος Γκίνης (OnlineRecordingSessions), συνέβαλαν καθοριστικά αυτή η ατμόσφαιρα να αποδοθεί και ηχητικά. Η παραγωγή πήρε αρκετό καιρό, αλλά ήταν απολαυστική σε κάθε της σημείο και τους ευχαριστώ από καρδιάς, όπως και όλους όσους συμμετείχαν, μπροστά και πίσω από τις κάμερες.


Που κινείσαι μουσικά;
Για να είμαι ειλικρινής, δυσκολεύομαι λίγο να βάλω ετικέτες σε αυτά που γράφω, αλλά και σε αυτά που ακούω. Το βρίσκω αρκετά περιοριστικό. Η μουσική άλλωστε είναι επικοινωνία και υπάρχουν τόσες διαφορετικές γλώσσες, με τις οποίες επικοινωνούμε, αλλά τα συναισθήματα και ιδέες είναι παραπλήσια σαν μια διαφορετική προοπτική στο ίδιο θέμα. Προσπαθώ λοιπόν να ακούω, όσα περισσότερα τραγούδια και μουσικές μου επιτρέπει ο χρόνος μου, από όπου και αν προέρχονται. Εξάλλου, η μουσική εκπαίδευση είτε το εξετάσουμε από την πλευρά του μαθητή, είτε από την πλευρά του καθηγητή, προϋποθέτει να ακούς, χωρίς να τα κρίνεις από πριν, ακόμα και πράγματα που ίσως να μην είναι κοντά στα ακούσματά σου. Να, αυτό λοιπόν θεωρώ, πως είναι μια καλή άγκυρα, για να απαντήσω στην ερώτηση. Ακούω όσα μπορώ, αλλά διαλέγω έπειτα οτιδήποτε με εκφράζει τόσο μουσικά, όσο και στιχουργικά, πράγμα που μπορεί και να αλλάζει ανάλογα με τη στιγμή ή την περίοδο. Σχετικά με αυτά που γράφω, φαίνεται να έχω μια προτίμηση στον ηλεκτρικό ήχο, που συνδυάζεται με ορχηστρικά αλλά και παραδοσιακά στοιχεία. Στα έως τώρα τραγούδια μου για παράδειγμα θα ακούσεις από έγχορδα και χάλκινα, μέχρι ούτι και συνθεσάιζερ. Γράφω λοιπόν για οτιδήποτε με εκφράζει, χρησιμοποιώντας τα μέσα που νιώθω ότι χρειάζονται, για να αποδοθεί η συγκεκριμένη ατμόσφαιρα του εκάστοτε κομματιού.

Ποια είναι τα πρότυπα σου και με ποιους καλλιτέχνες θα ήθελες να συνεργαστείς στο μέλλον;
Στο Εθνικό Ωδείο και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, διδάχτηκα τη μουσική διαφόρων περιόδων και συνθετών. Ακούω αρκετά διαφορετικά είδη, όπως λέγαμε προηγούμενα και έχω συνδεθεί συναισθηματικά με μουσικές, που ίσως δεν θα τις τοποθετούσες τη μία δίπλα στην άλλη. Οποιοδήποτε λοιπόν όνομα θα ανέφερα ως πρότυπο, θα ήταν μάλλον ενδεικτικό, αφού έχω αγαπήσει τόσα κομμάτια και έχω ζηλέψει άλλους τόσους ερμηνευτές, με την έννοια ότι θα ήθελα να τα είχα γράψει ή τραγουδήσει εγώ αντίστοιχα. Όσο για συνεργασίες με όλους όσους έχουν ειλικρινή διάθεση, να μοιραστούν στα αλήθεια τον εαυτό τους, πάνω και κάτω από τη σκηνή. Ίσως ακούγεται λίγο αυτονόητο, αλλά στην πράξη δεν είναι.

Γιώργο μου, πως ονειρεύεσαι τον εαυτό σου τα επόμενα χρόνια;
Με ονειρεύομαι να γράφω, να παίζω, να διδάσκω και να σπουδάζω μουσική, οπότε φαντάζομαι ότι θα συνεχίσω να τα κάνω όλα αυτά μαζί, για αρκετό καιρό ακόμα. Προς το παρόν ηχογραφούμε κάποια καινούρια τραγούδια και μία ηλεκτρική εκδοχή ενός παλαιότερου τραγουδιού αγαπημένου φίλου και θα τα δημοσιοποιήσουμε σύντομα.

Γιώργο μου, σε ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη συνέντευξη, που μας παραχώρησες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Artistic Town