Με γεια - Artistic Town

ΝΕΑ

Post Top Ad

www.artisticTown.gr

Με γεια


Το ένδυμα είχε πάντα την αξία του. Ανέκαθεν. Ακόμα κι απο τα παλιά χρόνια, τα αρχαία. Και η καλύτερη ευκαιρία για να κάνουμε την αναδρομή του ( γρήγορη-πολύ γρήγορη) ειναι μέσω του θεατρικού κοστουμιού. Θεατρικό κοστούμι είναι ολόκληρη η ενδυμασία του ηθοποιού. Από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Από το καπέλο μέχρι το παπούτσι.

Ξεκινάμε απο την παλαιολιθική εποχή ( ναι και όμως)  όπου οι πάγοι είχαν αρχίσει να υποχωρούν αλλα το κρύο ήταν έντονο και οι άνθρωποι ζεστάθηκαν απο την προβιά των ζώων.

Οι προβιές άλλαξαν, μάκρυναν, μαλάκωσαν, έγιναν υφάσματα και με τη σειρά τους, χοιτώνες , εκκλησιαστικά κοστούμια στο Βυζάντιο, αναγεννησιακά φορέματα, ελισαβετιανές κάπες, μπαρόκ καπέλα, ροκοκό φαρδιά ρεβέρ, φράκο του νεοκλασικισμού, βελούδο του ρομαντισμού και σιγά σιγά φτάνουμε στο σήμερα.

Για όλα αυτά ιθύνων νους είναι ο ενδυματολόγος. Εκείνος ξέρει πως αναλύεται ενδυματολογικά ενα θεατρικό έργο και σε ποιά ενδυματολογική περίοδο ανήκει. Και αφού συνδυάσει  την εποχή με την προσωπική του πρόταση, σε συνεργασία παντα με τον σκηνοθέτη και τον σκηνογράφο, καταλήγει στο θεατρικό αποτέλεσμα, που εμείς οι θεατές βλέπουμε.

Οι θεατές το βλέπουν και οι ηθοποιοί το φορούν. Και αλίμονο αν δεν το προσέξουν.  Το κοστούμι ( γυναικείο η ανδρικό δεν εχει σημασία) θέλει τον αερισμό του, θέλει καθαρισμό, η περούκα θέλει χτένισμα, θέλει, τέλος πάντων, τη φροντίδα του. Ακόμα και αν είναι  ενα απλό κομμάτι ύφασμα, κάτι θα θέλει. Εξάλλου είναι ένα ρούχο ( η αξεσουάρ, οτιδήποτε) που χρησιμοποιείται καθημερινά και η φθορά του ειναι έντονη. Παράδειγμα, σε μια όπερα, μια κυρία με κρινολίνο, έχει άπλυτο το κοστούμι της. Δύσκολο. Ή σε μια παράσταση που οι ηθοποιοί φορούν περούκες και είναι αχτένιστες. Άσχημο. Ή ... τέλος πάντων, καταλάβατε. (Τα παραδείγματα ειναι φανταστικά, μην παρεξηγούμαι).


Το θεατρικό κοστούμι μπορεί να ειναι πιστό αντίγραφο της εποχής, μπορεί όμως, να είναι και αφαιρετικό. Η έμπνευση του ενδυματολόγου ειναι αστείρευτη. Όποιο, όμως, και αν ειναι το αποτέλεσμα, η ουσία ειναι ίδια. Ολα τα θεατρικά ρούχα θέλουν σεβασμό και...καλό πλύσιμο. Προσοχή μη ´μπουν´.



            Κατερίνα ΜΠΙΜΠΗ             γεννήθηκε στη Μελβούρνη ώρα πρωινή με ούριο άνεμο. Σπουδάζει Θεατρολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Πειραϊκού Συνδέσμου. Ασχολείται με το θέατρο απο το 1999. Μια χρονιά πριν την αλλαγή της χιλιετίας. Είναι εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού απο το 2004. Εχει παίξει σε πολλές παραστάσεις όπως ´Η γυναίκα της Ζάκυθος´ σκην. Κ. Μιχελή , ´Bells´ σκην. Α. Ρεβή, ´Brokenvile´ σκην. A. Juan, ´Οδύσσεια ´ σκην. Μ. Βαρδάκα, ´Όπερα  στη σοφίτα ´ σκην. Σ. Παντουβάκη, ´Εσύ και τα σύννεφά σου ´ σκην. Μ. Βαρδάκα, ´Ό εγωιστής γίγαντας´ σκην. Γ. Κόκκινος, ´Ό κήπος με τις 11 γάτες´ σκην. Γ. Κόκκινος κ.α. Διδάσκει και σκηνοθετεί στα Theater Labs απο το 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Artistic Town